Jak na ochranu hotelů a ubytovacích zařízení
Bezpečí a klid svých hostů a zaměstnanců, to v první řadě, v té druhé i ochrana vlastního majetku. To by mělo být hlavním posláním každého majitele ubytovacího zařízení, bavíme-li se o bezpečnosti. Host, kterému se nic nestane, a zároveň mu bezpečnostní opatření nebudou překážet, bude pravděpodobně hostem spokojeným, jenž se bude rád vracet a šířit pochvalné zvěsti.
Základní bezpečnostní prvky
Komplexní zabezpečení hotelů a dalších ubytovacích zařízení začíná pečlivou analýzou celého objektu, jeho polohy, okolí a také ubytovávaných hostů. Luxusní hotel v centru velkoměsta, zaměřený na zahraniční klientelu, bude vyžadovat jiné druhy zabezpečení než rekreační středisko uprostřed přírody.
Každý, kdo jakékoliv ubytovací služby poskytuje, by ale měl zajistit základní bezpečnostní prvky. Po zařízeních s nimi totiž poslední dobou výrazně stoupá poptávka. Jedná se především o prvky elektronického zabezpečení včetně elektronických požárních systémů, fyzickou ostrahu a připravené scénáře pro různá bezpečnostní rizika. Velmi důležité je rovněž vybavit zaměstnance dostatečnými znalostmi a schopnostmi, jak se v krizových situacích chovat.
Ochrana celého hotelu. Od parkoviště až po pokoje
Zabezpečení ubytovacího zařízení je možné v několika úrovních. Slouží jak pro návštěvníky i pro zaměstnance.
Recepce
Vše začíná již samotným příchodem do hotelu. Prvním kontaktním místem hosta s personálem je recepce. Zde se nabízí seznámení hosta s přístupovým systémem hotelu, který funguje na principu, že ne každý má oprávnění dostat se všude.
Zaměstnance může chránit tzv. panic tlačítko, jehož zmáčknutím zalarmuje záchranné služby, spolupracující bezpečnostní agenturu nebo fyzickou ostrahu. Její přítomnost u vstupu či v blízkosti recepce sama o sobě vyvolává pocit, že je hotel chráněn. Fyzická ostraha navíc může rozpoznat potenciálně nebezpečné jedince. Hodí se, pokud prošla zdravotnickým školením a je schopná poskytnou první pomoc.
Kamerový systém
Monitoring vnitřních i venkovních ploch prostřednictvím kamerového systému ohlídá 24 hodin denně velké množství prostoru. Funguje jednak jako prevence (před kamerou si někteří zločinci, vandalové apod. svůj čin rozmyslí), a také jako důkazní materiál. Sloužit může k identifikaci vandalismu, drobných přestupků či ke sledování odložených věcí. Moderní kamery disponují funkcemi rozpoznávání obličeje a SPZ. Identifikace pachatelů je pak s nimi značně jednodušší.
Kamery je vhodné umístit na parkoviště, terasy, k bazénu a dalším venkovním prostorám hotelu, před vchod a do všech společných míst v interiéru (recepce, chodby, restaurace).
Pokoje
V zabezpečení pokojů je nutné vyvážit bezpečnost hosta s jeho soukromím. Standardem jsou dnes již přístupové systémy, které v moderních zařízeních plně nahradily klíče. Používají se bezkontaktní karty s RFID technologií, případně čipy nebo náramky. Mohou obsahovat individuální přístupová práva do jednotlivých prostor hotelu (bazén, sauna, pokoj).
Obdobné karty mohou sloužit i pro zaměstnance, kteří je využívají pro provozní část hotelu.
Ochrana s bezpečnostní agenturou
Pokud si myslíte, že vám vlastní síly na zabezpečení vašeho hotelu nestačí, nebo tuto práci chcete delegovat na odborníky, využijte služby bezpečností agentury. Ta vám nabídne komplexní služby, zaměřené na ochranu hostů, zaměstnanců i majetku se zachováním maximálního komfortu pro všechny zúčastněné strany.
Například bezpečnostní agentura TOP security sází, mimo již výše zmíněného, na chytré kamery, a především pak na elektronické zabezpečovací systémy jako je a elektronická požární signalizace, která v konečné fázi zachraňuje životy.
V případě jakékoliv krizové situace je klíčové rychlé rozšíření informací mezi hosty a zaměstnance a dokonalý evakuační plán. Poctivá příprava může vést k záchraně mnoha životů.
V posledních letech roste na důležitosti také kybernetická bezpečnost. Drtivá většina ubytovacích zařízení nabízí svým hostům připojení přes wi-fi a sbírá jejich osobní údaje. Oboje je nutné chránit proti zneužití.